انواع دیزل ژنراتور

parsakc 1402/09/12

دیزل ژنراتور یک دستگاه تولید برق است که از موتور دیزل برای تولید برق استفاده می‌کند. این ژنراتورها معمولاً برای تأمین برق در موارد اضطراری یا برای تأمین برق در مناطقی که به شبکه برق متصل نیستند، استفاده می‌شوند. آن‌ها از سوخت دیزل برای ایجاد انرژی الکتریکی استفاده می‌کنند و معمولاً به عنوان یک راه حل پشتیبانی برق در مواقع اضطراری استفاده می‌شوند. در ادامه به بررسی انواع دیزل ژنراتور ها و برند های معروف آن خواهیم پرداخت:

 

انواع دیزل ژنراتور

برای بررسی انواع دیزل ژنراتور ها، مسائل و نکات بسیار زیادی را باید در نظر بگیریم. دیزل ژنراتور ها با توان های مختلف، برند ها و کارکرد های مختلف هرکدام از یک دیگر متمایز می باشند. دیزل ژنراتور شامل یک دستگاه موتور دیزل سوز و یک آلترناتور که به اصطلاح با یکدیگر کوپله شده اند کار می‌کند. موتور دیزل نیرو حاصل از سوخت دیزل را به ژنراتور منتقل کرده است و ژنراتور نیروی مکانیکی را به برق تبدیل می‌کند. از دیزل ژنراتور در مکان هایی که دسترسی به برق دشوار یا سخت می باشد استفاده می گردد.

 

معرفی انواع دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور ها با توجه به نوع کارکرد، برند، آلترناتور، توان موتور و دیگر معیار ها مورد و تقسیم بندی قرار میگیرد. دیزل ژنراتور ها بر اساس کارکرد به 3 بخش زیر تقسیم می شوند:

  • دیزل ژنراتور های اضطراری
  • دیزل ژنراتور های پرایم
  • دیزل ژنراتور های دائم کار

تمامی دیزل ژنراتور ها از نظر کارکرد به این 3 بخش تقسیم می شود. شما می توانید با توجه به نیاز خود، خواسته های خود را با مشاورین دیزلکو در میان گذاشته و خرید خوب و راحتی را تجربه کنید.

 

دیزل ژنراتور اضطراری

این نوع ژنراتور عمل پشتیبانی را در زمان قطع برق انجام می‌دهد. از این دیزل ژنراتور در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، مراکز خبری و صدا و سیماو هتل ها استفاده می‌شود. این نوع ژنراتورها برای یک تا 12 ساعت می‌تواند به خوبی برق رسانی کند.

 

دیزل ژنراتور پرایم

این ژنراتور مدت زمان بیشتری روشن است اما حداکثر از 75% توان خود استفاده می‌کند. مناسب مناطقی که قطعی برق زیاد دارند یا در مدت زمان‌های طولانی به برق احتیاج دارند است. این ژتراتور خاصیت لود ثابت دارد. اغلب در کارخانجات صنعتی و تولیدی، صنایع کشتی رانی استفاده می‌شود.

 

دیزل ژنراتور دائم کار

دیزل ژنراتور های دائم کار برق را بصورت دائمی تولید می‌کنند و مناسب مراکزی که بصورت دائم به برق احتیاج دارند می‌باشد. معمولا در مکان‌هایی که دور از شهر هستند و به برق شبکه دسترسی ندارند مورد استفاده قرار می‌گیرند. در انواع نیروگاه ها، صنایع نفت و گاز که  ژنراتورهای پرایم و دائم کار نیاز دارند استفاده می شود و می‌توانند بصورت منبع اصلی برق مورد استفاده قرار بگیرند.

برای خرید دیزل ژنراتور دائم کار کافیست فقط بر روی لینک کلیک کرده و با مشاورین فروش هلدینگ دیزلکو در تماس باشید.

 

 

سوخت دیزل ژنراتور

ژنراتورها از نظر نوع سوخت مصرفی به چند دسته تقسیم می‌شوند که اصلی ترین آنها سوخت گازوئیلی است. در حالت کلی سوخت ها از نظر هزینه و آلودگی تفاوت‌هایی دارند. میزان مصرف سوخت بر اساس نوع ژنراتور، برند، ظرفیت الکتریکی، شرایط آب و هوایی با هم تفاوت هایی دارند. در زیر به اختصار ژنراتورهای بنزینی، پروپان، گازسوز، و دیزلی را توضیح دادیم.

 

ژنراتور دیزلی

این نوع موتور ها نسبت به موتور های بنزینی کارایی بیشتری دارند و از لحاظ اقتصادی به صرفه تر هستند. بهترین مزیت آن نسبت به بقیه سوخت ها این است که قابلیت اشتعال کمتری دارد. این موتور ها به ازای هر ساعت کار تقریبا به میزان 5.6 لیتر سوخت مصرف می کنند. دیزل ژنراتورها می‌توانند بصورت اضطراری یا دائم کار استفاده شوند.

 

ژنراتور پروپان

سوخت پروپان دوستدار طبیعت است و نسبت به بقیه کمترین آسیب را به طبیعت وارد می‌کند. آن‌ها را درون سیلندرها تا مدت زمان طولانی میتوان نگهداری کرد. اما سرعت سوخت پروپان زیاد است. بسته به توان ژنراتور میزان مصرف می‌تواند متغیر باشد. میزان مصرف سوخت در یک موتور با توان 27 اسب بخار به ازای هر ساعت کارکرد به صورت میانگین حدودا 13 لیتر می‌باشد. ظرفیت ذخیره سازی سیلندر های پروپان یک نقطه ضعف محسوب می‌شود؛ زیرا یک مخزن معمولی تا 24 ساعت می‌تواند سوخت رسانی کند. در صورت استفاده از ژنراتور های پروپان، 2 تا 3 برابر میزان مصرف کل باید منابع ذخیره را تهیه کنید. پروپان به عنوان یک سوخت پاک شناخته می‌شود و کربن وارد طبیعت نمی‌کند. نگران مصرف سوخت بالای آن نباشید.

 

موتور های گازسوز

موتور های گازسوز اغلب در نیروگاه ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در نیروگاه تنها یک ایستگاه تقویت فشار گاز وجود دارد. علیرغم اینکه گاز مقرون به صرفه ترین سوخت در موتور ها به شمار می‌آید، موتور های گازسوز هزینه تعمیر و نگهداری بالایی دارند.

سوخت های دیگری نظیر قیر، نفت سنگین، و مازوت وجود دارند اما نسبت به بقیه کمتر، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

بهترین برند دیزل ژنراتور

موتور های گازوئیل سوز دارای خواص و ویژگی های بسیار زیادی هستند. این موتور ها به دلیل استهلاک پائین، خرابی کم و طول عمر زیاد همواره مورد توجه مصرف کنندگان در صنایع مختلف بوده است. از این موتور ها در ماشین های سنگین، ماشین های راهسازی، ماشین های عمرانی، زیر دریایی ها و … استفاده می‌گردد. یکی از مهمترین کاربرد های این موتور ها تولید برق می‌باشد. این موتور ها اکثرا در شرکت های خودرو سازی معروف جهان تولید می‌شوند که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

دیزل ژنراتور ولوو پنتا(volvo penta)

تقریبا 150 سال از تاسیس شرکت ولوو پنتا در کشور سوئد می‌گذرد. شهرت این شرکت بیشتر مربوط به تولید موتورهای دریایی است. موتورهایی که در وسایل نقلیه دریایی کاربرد دارند در دیزل ژنراتورها نیز قابل استفاده هستند. این شرکت در زمینه خودروسازی نیز صاحب نام است. توان تولیدات دیزل ژنراتور ولوو پنتا در بازه 80 تا 700 کیلو ولت آمپر (کاوا) است.

از لحاظ قیمت این نوع دیزل ژنراتور، نسبت به بقیه در حد متوسط قرار دارد. به صورت میانگین این دیزل ژنراتور ها حدودا 70 دسی بل صدا تولید می‌کنند. لوازم جانبی و قطعات یدکی این دستگاه نیز براحتی در دسترس می باشد.

 

 

دیزل ژنراتور کامینز(cummins)

تقریبا 104 سال از تاسیس شرکت کامینز در کشور آمریکا می‌گذرد. این شرکت در زمینه فیلتراسیون، دیزل ژنراتور، سوخت رسان های انژکتور فعالیت دارد. توان دیزل ژنراتور های شرکت کامینز در بازه 10 تا 3000 کیلو ولت آمپر (کاوا) است. دیزل ژنراتور کامینز علاوه بر مصارف خانگی و تجاری، در صنعت و عمران نیز کاربرد فراوانی دارد.

دیزل ژنراتور کامینز در دسته دیزل ژنراتور های گران قیمت‌ قرار دارد. این موتور ها دارای طول عمر بالا و با دوام می‌باشند و در کشور های هند، چین و انگلستان نمایندگی دارد.

دیزل ژنراتور پرکینز(perkins)

تقریبا 100 سال از تاسیس شرکت پرکینز در انگلستان می‌گذرد. شرکت پرکینز به عنوان پیشرو در تولید سیستم های دیزلی دور بالا، محسوب می‌شود. این شرکت بیشترین بازدهی را در ژنراتور های با سرعت بالا ارائه کرد. ژنراتور های این شرکت در بازه 10 تا 2000 کیلو ولت آمپر(کاوا) تولید و عرضه می شود. برای مشاهده تمامی مدل های دیزل ژنراتور پرکینز روی لینک کلیک کنید.

شرکت پرکینز بعد از کترپیلار با کیفیت ترین موتور دیزل ژنراتور را تولید می‌کند. تمامی قطعات یدکی و لوازم جانبی آن به راحتی در کشور در دسترس می‌باشند.

شما می‌توانید برای خرید لوازم یدکی انواع برند های دیزل ژنراتور با بخش بازرگانی دیزلکو در تماس باشید.

 

دیزل ژنراتور کاترپیلار(caterpillar)

تقریبا 108 سال از تاسیس شرکت کترپیلار در آمریکا می‌گذرد. ویژگی برتر این شرکت تولید موتور های گازوئیل سوز با طول عمر بالا و کیفیت مطلوب می باشد. تولیدات این شرکت عموما مناسب نیروگاه های صنعتی و صنایع بزرگ می باشد؛ زیرا این موتور ها در توان بالا تولید می‌شوند. توان تولیدی دیزل ژنراتورهای این شرکت در بازه 300 تا 7150 کیلو ولت آمپر (کاوا) است.

گران ترین موتور دیزلی ژنراتور در ایران برند کتر پیلار است.

 

 

دیزل ژنراتور لوول(lovol)

تقریبا 30 سال از تاسیس شرکت لوول در چین می‌گذرد. با توجه به اینکه مدت زمان کمی از تاسیس این شرکت می‌گذرد علاوه بر قیمت از لحاظ کیفیت نیز با برند های مطرح رقابت می‌کند و از سراسر جهان مشتری دارد. دیزل ژنراتور لوول با توجه به توان تولید شده مناسب مصارف خانگی و صنایع کوچک است. دیزل ژنراتورهای این شرکت در بازه 20 تا 200 کیلو ولت آمپر (کاوا)  می‌باشد.

 

 

دیزل ژنراتور بنز(benz)

تقریبا 150 سال از تاسیس شرکت بنز در آلمان می‌گذرد. با توجه به تحریم ایران، شرکت موتور سازان (تراکتور سازی تبریز) اقدام به مهندسی معکوس کرده و دیزل ژنراتورهایی در بازه 20 تا 100 کیلو ولت آمپر (کاوا) تولید کرده است. این شرکت تقریبا 28 سال سابقه فعالیت در زمینه موتور های دیزلی و گازی دارد که علاوه بر کیفیت مطلوب می‌توان به مقرون به صرفه بودن و در دسترس بودن لوازم جانبی و قطعات یدکی اشاره کرد.

 

خرید دیزل ژنراتور

فروش و کوپله انواع دیزل ژنراتور یکی از شاخه های اصلی فعالیت هلدینگ دیزلکو می‌باشد. این هلدینگ یکی از بزرگترین و معتبرترین فروشندگان دیزل ژنراتور در بازار ایران می‌باشد. شما می توانید برای خرید دیزل ژنراتور، کوپله و یا مشاوره با کارشناسان دیزلکو، با مشاورین و تیم فنی مهندسین هلدینگ دیزلکو در تماس باشید.

02188376662

02188376663

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.