دستگاه آب شیرین کن صنعتی

diak41 1402/08/22

آب شرب یکی از مهمترین نیازمندی های هر جامعه ای برای زیست و سلامت افراد است. عامل برخی از جنگ ها یا ضعف برخی مناطق نیز فقدان آب مورد نیاز در صنعت کشاورزی و دامپروری است. دستگاه آب شیرین کن با فرایند اسمز معکوس، که با اسامی پکیج Ro صنعتی، دستگاه تصفیه آب صنعتی و پکیج اسمز معکوس نیز شناخته میشوند، تاثیر خارق العاده ای در بهبود متابولیسم بدن دارد. این امر باعث می شود که ایمنی بدن در مقابل عفونت ها افزایش یافته و باعث دفع سموم و ویروس ها می گردد. نوشیدن آب حاصل شده از سیستم اسمز معکوس به مدت طولانی، در بهبود کارکرد سیستم عمومی بدن موثر است. فرایند اسمز در این دستگاه منجر به جداسازی عناصر سمی و مواد مضر برای سلامتی انسان از قبیل کادمیوم، سرب، سیانید، آرسنیک و فنل می شود. متداول ترین دستگاه های آب شیرین کن دارای فیلترهای متنوعی در مرحله پیش تصفیه و تصفیه می باشند که فیلتر ممبران مهمترین آنها است.

فهرست مطالب

آب شیرین کن صنعتی چیست؟

دستگاه های آب شیرین کن صنعتی، به منظور شیرین سازی آب های شور مورد استفاده قرار می گیرند و ظرفیت آنها از 500 متر مکعب به بالا است. به همین دلیل این دستگاه به عنوان دستگاه آب شیرین کن صنایع پالایشگاهی صنایع دامپروری و آب شیرین کن پرورش ماهی یا تصفیه آب پرورش ماهی نیز شناخته می‌شود.

نحوه کار آب شیرین کن صنعتی

آب شیرین کن صنعتی با توجه به مدل، توان و نوع عملکرد، نحوه کار آن ممکن است با یکدیگر تفاوت های بسیار جزئی داشته باشد. در ادامه به بررسی نحوه کار آب شیرین کن صنعتی خواهیم پرداخت.

مراحل تصفیه آب با دستگاه آب شیرین کن

گندزدایی آب (جهت از بین بردن رنگ، بو، مزه، عوامل بیماری زا مثل ویروس و باکتری )

مراحل پیش تصفیه

1- فیلتر شنی (افزایش کیفیت آب خالص، دوام فیلترهای اسمز معکوس، افزایش عمر دستگاه)

فیلتر شنی در ابتدا بازدهی بالایی دارد، ولی با گذر زمان این فیلترها با مواد جامدی که طی فرایند تصفیه حذف شده اند، اشباع شده و برای احیا نیاز به شستشوی معکوس (Back Wash) دارند. این شستشو می تواند به صورت دستی، اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک باشد. در این نوع فیلتر از چهار یا سه لایه سیلیس دانه بندی شده استفاده شده است. در عمل شستشوی فیلتر شنی در آب شیرین کن صنعتی RO، آب به صورت برعکس از فیلتر عبور کرده و موجب شستشوی فیلتر شنی می شود.

2- فیلتر کربنی در ابتدا آب را از بستر ذغال کربن عبور میدهد و طی این فرایند، رنگ و بوی آب از دست می رود. آب شفاف و بدون طعم و مزه تولید میشود. در صافی کربنی، آب ورودی خالص، باید فاقد هرگونه مواد کلوئیدی و معلق باشد. به همین دلیل فیلترهای کربنی معمولاً بعد از فیلترهای شنی در فرآیند تصفیه آب قرار می‌گیرند.

3- فیلتر میکرونی (پر استفاده‌ترین فیلتر در صنعت تصفیه آب است، وظیفه حذف ذرات میکرونی کوچک‌تر از 80 میکرون را دارد.)

هدف از ایجاد مراحل پیش تصفیه، کاهش ذرات جامد موجود در آب خام ورودی است. ذراتی هم چون کلوئیدها و ذرات معلق، منجر به ایجاد گرفتگی در ادامه مسیر می شود. در آنالیز آب ورودی دستگاه، دو فاکتور سلیت (SDI) و کدورت (TURBIDITY) اهمیت زیادی دارد.

اسمز معکوس

آخرین مرحله در تصفیه آب با دستگاه آب شیرین کن، اعمال روش اسمز معکوس است. در این روش به وسیله پمپ، فشاری بیشتر از فشار اسمزی تولید می شود، سپس آب از بخش با فشار بیشتر و از میان فیلتر نیمه تراوای اسمز معکوس به سمتی که فشار کمتری دارد حرکت می کند. انتخاب فیلتر با کیفیت و چیدمان مناسب باعث می شود بازده دستگاه افزایش یافته و در نتیجه آن پساب خروجی دستگاه کاهش یابد.

آخرین مرحله در تصفیه آب با دستگاه آب شیرین کن، اعمال روش اسمز معکوس است. در این روش به وسیله پمپ، فشاری بیشتر از فشار اسمزی تولید می شود، سپس آب از بخش با فشار بیشتر و از میان فیلتر نیمه تراوای اسمز معکوس به سمتی که فشار کمتری دارد حرکت می کند. انتخاب فیلتر با کیفیت و چیدمان مناسب باعث می شود بازده دستگاه افزایش یافته و در نتیجه آن پساب خروجی دستگاه کاهش یابد.

تزریق مواد ضد رسوب

در این سیستم محلولی با غلظت مناسب جهت تنظیم PH و تزریق به آب شرب تهیه میشود. در فرآیند تصفیه آب، به منظور جلوگیری از تشکیل رسوب (املاح کلسیم و منیزیم) بر روی ممبران، از تزریق آنتی اسکالانت استفاده می گردد. استفاده بجا از آنتی اسکالانت باعث افزایش طول عمر ممبران شده و هزینه های نگهداری از قبیل تعویض و شستشوی ممبران را کاهش می دهد.

افزایش طول عمر دستگاه آب شیرین کن

  1. حذف میکرو ارگانیسم های موجود در آب (بدلیل ایجاد گرفتگی بیولوژیکی در فیلتر ممبران).
  2. حذف کامل کلر از آب قبل از ورود به ممبران (استفاده از فیلتر کربنی، تزریق متابی سولفات سدیم)
  3. استفاده ازآنتی اسکالانت (آنتی اسکالانت علاوه بر رسوب زدایی باید سازگار با فیلتر ممبران نیز باشد).
  4. شستشوی معکوس فیلتر کربن و فیلتر شنی پس از ایجاد اختلاف بیش از 2 بار (29psi)
  5. استفاده از ممبران های با کیفیت ترجیحا برند های مورد تایید دیزلکو
  6. خاموشی طولانی مدت دستگاه آب شیرین کن باعث تخریب فیلتر ممبران شده و بازدهی دستگاه را پایین می آورد.
  7. درصورتی که بیش از 10% حجم تولید اولیه، تولید کاهش یابد، شستشو در CIP ممبران باید انجام شود.
  8. تعویض فیلترهای میکرونی(هر ماه).

 

اطلاعات کاربردی دستگاه آب شیرین کن

هلدینگ دیزلکو به عنوان یکی از تولیدکنندگان برتر انواع دستگاه آب شیرین کن صنعتی در ایران می باشد. در ادامه به بررسی انواع تنظیمات دستگاه آب شیرین کن خواهیم پرداخت.

 

ظرفیت دستگاه های دیزلکو

یکی از اصلی ترین عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت دستگاه RO، ظرفیت دستگاه می باشد. با تعیین ظرفیت مورد نیاز میتوانیم انتخاب مناسبی داشته باشیم. در مقایسه بین برندهای مختلف نیز همین عامل یکی از مهمترین فاکتورهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد، البته باید در نظر داشته باشید که علاوه بر ظرفیت، باید به فاکتورهای دیگر نیز توجه نمود. دستگاه آب شیرین کن دیزلکو در ظرفیت های زیر عرضه می شود.

ظرفیت

5

10

15

20

50

75

100

TDS ورودی

2000

1500

2800

1000

5200

1400

2000

TDS خروجی

0 تا 100

100

50

50

200

50

100

ماکزیمم فشار کاری(بار)

13

16

14

13

15

14

18

میزان (Total Dissolved Solids)TDS ورودی

TDS مقدار املاح معدنی موجود در آب است. آب دریا (SEA WATER) با TDS میزان  بالاتر از7000 و آب شور

(BRACKISH WATER)با TDS کمتر از 7000 میلی گرم در لیتر، هستند. در صورتی که TDS آب ورودی، بالاتر از 7000 باشد باید هزینه بیشتری برای خرید دستگاه آب شیرین کن بپردازید، لذا حتما قبل از تهیه دستگاه، از مشاوران دیزلکو کمک بگیرید.

 

میزان TDS خروجی

میزان TDS ورودی و خروجی تا حد زیادی روی قیمت دستگاه تاثیر گذار است. جهت تعیین TDS خروجی، مقدار ورودی و نوع کاربرد آب را باید مورد توجه قرار داد. جهت استفاده آب در مصارف صنعتی، نیازی نیست که  TDS آب را تا حد آشامیدنی کاهش یابد لذا می توان دستگاه را با قیمت مناسب تری تهیه کرد.

درصد بازیافت (Recovery) درواقع میزان تصفیه سیستم حاصل از عملکرد سیستم اسمز معکوس است یا به زبان ساده تر نسبت میزان آب ورودی را به آب خروجی، گویند. هر چه میزان ریکاوری بیشتر باشد، قیمت دستگاه گران تر میشود. معمولا درصد بازیابی در دستگاه های RO هفتاد درصد است. درصد بازیابی، میزان بازدهی دستگاه را مشخص می کند. کارشناسان دیزلکو براحتی میتوانند نسبت به کاربرد شما، دستگاه مناسب را پیشنهاد دهند یا طراحی کنند.

 

جنس شاسی

غالبا در دستگاه های مرغوب، جنس شاسی، کربن استیل یا استیل ضد زنگ است. شاسی که از جنس استیل ضد زنگ باشد علاوه بر دوام بالاتر، قیمت بیشتری نیز دارد. استفاده از چنین دستگاهی، در دراز مدت، بدلیل دوام بالاتر، مقرون به صرفه تر است. اما اگر در محل نصب دستگاه احتمال زنگ زدگی و خوردگی کم است دستگاه با شاسی استیل کربن تهیه کنید. توجه داشته باشید که کیفیت جنس بدنه آب شیرین کن برندهای مختلف نیز، در تعیین قیمت آنها تاثیر دارد.

 

پمپ تغذیه (پمپ تامین کننده فشار اسمزی)

پمپ ها در واقع جریان فشار قوی و یکنواختی را برای دستگاه آب شیرین کن ایجاد میکنند. برای انتخاب توان یک پمپ فشار قوی در روش اسمز معکوس، توجه کنید که به هیچ عنوان نباید آبی با فشار بیشتر از میزان تعریف شده در دستگاه، عبور کند.

دیزلکو از پمپ های بسیار با کیفیت ابارا و پنتاکس در این بخش استفاده می نماید. توان پمپ های ابارا از 0.5 تا 2 اسب بخار است و دارای هد و دبی متفاوت می باشد.

 

پرشر وسل دستگاه آب شیرین کن

پرشر وسل، در واقع محفظه ای از جنس استیل یا فایبرگلاس ، بوده و محل قرارگیری ممبرین است. کاربردهای گسترده و مهمی در صنایع نمک زدایی، سیستم های آب شیرین کن، سیستم نانو فیلتراسیون و اولترا فیلتراسیون دارد. وسل ها در جنس پوسته، ورودی و خروجی، محدوده عملکرد فشار، محدوده عملکرد دما، محدوده عملکرد (pH) و اندازه مختلف پورت های ورودی و خروجی متفاوت هستند. ویژگی مشترک وسل ها به شرح زیر است:

  • سطح داخلی صاف جهت آب بندی بهتر ممبران
  • پوسته ای از جنس کامپوزیت اپوکسی تقویت شده با الیاف شیشه FRP
  • ورودی خوراک (در پرشر وسل، در انتها (End Entry) یا کنار (Side Entry) تعبیه شده است).

 

دسته بندی پرشر وسل ها بر اساس میزان تحمل فشار:

  • پرشر وسل 300 پوند بر اینچ مربع (مخصوص آب های شور).
  • پرشر وسل 450 و 600 پوند بر اینچ مربع ( مخصوص آب هایی با سختی 10000 پی پی ام).
  • پرشر وسل 1000 و 1200 پوند بر اینچ مربع (مخصوص آب دریا).

ظرفیت

5

10

12

20

50

75

100

جنس

FRP

FRP

FRP

FRP

FRP

FRP

FRP

ظرفیت هر محفظه(المان)

1

2

3

2

2

3

2

تعداد

1

2

3

2

2

3

2

 

مخازن فایبرگلاس فیلتر شنی و کربنی آب شیرین کن

CANATURE از برند های معتبر در زمینه تولید مخازن فایبر گلاس فیلتر شنی و کربنی است. این برند از متریال مرغوب با گرید خوراکی با تراکم بالا استفاده می کند. همچنین گواهینامه محافظت آب آشامیدنی در برابر آلودگی های شیمیایی نیز دارد.

مزایای مخازن CANATURE

  • %100 ضد زنگ و مقاوم در برابر خوردگی
  • جنس دهانه مخازن، 30 درصد شیشه و پروپیلن است. (مقاومت بالایی در رابطه با تغییر دما و فشار دارد.)
  • استفاده از تکنولوژی بدون درز
  • دارای ضخامت لایه HDPE بین 3 تا 8 میلی متر.
  • دمای عملیاتی مناسب بین 1 تا 50درجه سانتی گراد است.
  • دارای استانداردهای NSF و TUV می باشد.

هوزینگ فیلتر

محفظه های استوانه ای شکل که فیلترهایی در آن جا نمایی شده اند. این فیلتر ها به منظور تصفیه سیالات در آن قرارگرفته و برای استفاده در صنعت طراحی شده اند. بیشتر آنها از پلاستیک یا استیل با دوام و قوی ساخته شده اند. هوزینگ ها بر اساس نوع فیلتر بکار رفته در آن به چند گروه تقسیم میشوند: (اسپارکلر (Sparkler)، کندل (Candle) و فیلترهای فشاری (Pressure)  و کارتریجی پیشنهاد دیزلکو هوزینگ فیلتر کارتریج استیل است. انواع فلیترهای کارتریجی برای عبور سیالات یا آب طراحی شده اند، با توجه به دبی انتخاب می‌شوند.

هوزینگ های فیلتر کارتریج استیل، بیشتر در مرحله پیش تصفیه سیستم های RO کاربرد دارند و استیل بکار رفته در آنها ( 304, SS316 , SS316 L ) است. هوزینگ فیلتر کارتریج با استفاده از فشار روان تا 100 psi جلا ، برس و الکترو جلا داده شده است. کاربرد عمده فیلترهای هوزینگ استیل در دستگاه های RO ، بازیافت فاضلاب، پتروشیمی و راه حل های آبکاری است.

هوزینگ های استیل با درپوش های پیچی یا کلمپی ساخته می‌شوند و سیستم ورودی و خروجی آن بصورت رزوه‌ای و فلنجی است. برای انتخاب هوزینگ چند المان باید به میزان دبی، فشار کاری، دمای کاری، آلودگی و نوع سیال توجه کرد. میزان غلظت املاح موجود در آب، کیفیت بدنه هوزینگ استیل را تعیین می‌کند.

 

ویژگی های فیلتر چند کارتریج، جنس استنلس استیل

  • هوزینگ استیل 304 یا 316 (مقاوم در برابر خوردگی)
  • گیره با فشار حداکثر100psi  طراحی شده (جهت آب بندی مطمئن و امکان تغییر کارتریج آسان)
  • مناسب سرویس دهی تا حداکثر 90 درجه سانتی گراد
  • مناسب عملیات پتروشیمی، دارویی، راه حل های آبکاری و ….
  • دارای دریچه و تخلیه جهت تغییر و نگهداری کارتریج
  • مناسب کارتریج فیلترهایی به طول (10,20,30,40)

 

مشخصات فنی هوزینگ فیلتر

جنس

قابل ارائه در جنس های استینلس استیل 304، استینلس استیل 316، استینل استیل 316L و UPVC

ارتفاع فیلتر های مورد استفاده

"40-"10

قطر فیلتر های مورد استفاده

"2.5

نوع فیلتر های قابل استفاده

فیلتر الیافی، فیلتر نخی(نخ تابیده) و فیلتر کیسه ای(BAG FILTER)

نوع درپوش

پیچی یا کلمپی

نوع ورودی و خروجی

رزوه ای یا فلنجی

تعداد المان

3-160

حداکثر فشار عملیاتی

100PSI برای هوزینگ UPVC و 175PSI برای هوزینگ استیل

حداکثر دمای عملیاتی

50 درجه برای هوزینگ UPVC و 149 درجه برای هوزینگ استیل

انواع تجهیزات و ابزار کنترل

  • لوله و اتصالات
  • انواع تجهیزات اندازه گیری دستگاه تصفیه آب صنعتی
  • تابلو برق

لوله و اتصالات UPVC دستگاه آب شیرین کن(اتصالات فشار ضعیف)

این نوع لوله و اتصالات کارایی مناسبی در حوزه آب شیرین کن های صنعتی و نیمه صنعتی را دارا است. مقاومت خوبی در طیف دمای 0 تا 60 درجه سانتی گراد دارد. در شرایط سختی نظیر وجود نمک، اسید یا باز نیز مقاومت بالایی دارد. این نوع اتصالات ضد زنگ بوده و رسوب گیر نیست، لذا منجر به افت فشار نمی‌شود.

 

لوله و اتصالات استیل دستگاه آب شیرین کن(اتصالات فشارقوی)

این اتصالات از جنس آلیاژ با پایه آهن بوده، که حاوی کمتر از 2% کربن کمی کروم یا نیکل هستند. این نوع فولاد ضد زنگ یا Stainless Steel  مقاومت بالایی در برابر خوردگی و زنگ زدگی و دما و فشار بالا دارند. دیزلکو از اتصالات روزه ای یا پیچی استفاده میکند. این نوع اتصالات بر خلاف اتصال های جوشی برای تعمیرات و نگهداری قابلیت جدا شدن دارند. کلیه لوله ها و شیرآلات در بخش فشار بالا از جنس SS304 می باشد.

 

انواع تجهیزات اندازه گیری دستگاه تصفیه آب صنعتی

جهت تعیین میزان پارامتر هایی نظیر دما، فشار، حجم، جریان و غیره از تجهیزات خاصی استفاده می شود. در ادامه به بررسی برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

شیر کنترل

شیرهای کنترل تصفیه آب صنعتی، دبی و فشار را در تمام جریانهای سیستم RO کنترل می کنند.

 

فلومتر

میزان دبی را در مسیر جریان آب تعیین میکند. فلومتر را در مسیر های زیر قرار می دهند.

  • مسیر آب تصفیه شده: تعیین میزان دبی آب تولید شده توسط سیستم تصفیه آب
  • مسیر آب تغلیظ شده:  تعیین میزان دبی آب خروجی از دستگاه تصفیه آب RO
  • مسیر آب برگشتی:  تعیین میزان دبی آب در مسیر جریان برگشتی. (این مسیر وظیفه افزایش درصد ریکاوری یا بازیافت سیستم را به عهده دارد).

بر اساس سیستم کنترل تصفیه دستگاه آب میتوان فلومتر معمولی یا الکترونیکی را انتخاب کرد. مشاوران دیزلکو بهترین پیشنهاد را به شما خواهند داد.

 

گیج فشار دستگاه آب شیرین کن(فشار سنج)

گیج ها در دستگاه آب شیرین کن، عموما از نوع روغنی هستند، و توسط عقربه ای که درون روغن است، میزان فشار در دستگاه را نشان می‌دهد.

  • 1- Filter in (محل نصب بین فیلتر شنی و فیلتر کارتریج است و وظیفه اندازه گیری میزان آبی که به کارتریج وارد میشود را دارد).
  • 2- Filter out (محل نصب بعد از کارتریج است و آب خروجی از فیلتر کارتریج را اندازه گیری می نماید).
  • 3- Membrane in (بعد از پمپ اصلی قرار می گیرد و میزان و فشار آب ورودی به فیلتر ممبران را اندازه گیری میکند).
  • 4- Membrane out (وظیفه بررسی فشار آب خروجی از ممبران دستگاه آب شیرین کن را دارد).

 

TDS  متر

کاهش TDS در آب مهمترین وظیفه یک دستگاه RO  می‌باشد. سنسور TDS برای کنترل کیفیت آب تصفیه شده استفاده می شود. همینطور اگر در مسیر جریان متراکم نصب شود، میتواند در کنترل بهتر سیستم موثر باشد؛ همچنین با اندازه گیری کیفیت آب خروجی، میزان کیفیت آب را به مانیتور مرکزی ارسال کند.

شرکت دیزلکو با افتخار کلیه ترنسمیترهای پرکاربرد در صنعت آب شیرین کن را تامین میکند. جهت دریافت اطلاعات بیشتر لطفا با کارشناسان دیزلکو در ارتباط باشید.

  • فرستنده و نمایشگر آنلاین PH
  • فرستنده و نمایشگر هدایت الکتریکی
  • فرستنده و نمایشگر آنلاین ارتفاع مایع
  • فرستنده و نمایشگر میزان فشار
  • سوییچ و نمایشگر میزان دما

 

تابلو برق دستگاه اسمز معکوس

تابلو ابزار دقیق، وظیفه اندازه گیری دبی و فشار آب وارده به دستگاه RO را بر عهده دارد.

برخی از مشخصات فنی تابلوی برق  Ro :

  • استفاده از مدار برق صنعتی
  • دارای کنترل کننده فاز، بی‌متال و کلیدهای حرارتی مغناطیسی
  • سیستم تانک فول
  • کنتاکتور و فیوز حرارتی (LS / هیوندای)
  • سلول تابلو برق (فولاد آلیاژی با ضخامت 2 میلی متر – پوشش رنگ الکتروستاتیک)

 

طراحی تخصصی انواع مخزن های هوایی زمینی و دفنی

دیزلکو با بهره گیری از کارشناسان خبره امکان طراحی انواع مخزن های بتنی، فلزی، هوایی و دفنی را فراهم کرده است. بر اساس نیاز شما و نوع کاربردتان، بهترین مشاوره را جهت طراحی دستگاه خود خواهید داشت. در حالت کلی در مخزن ها، مواد و مصالح را میتوان به دو نوع فلزی و بتنی تقسیم بندی کرد که بنا به موقعیت میتوان یکی از طراحی های هوایی یا دفنی را انجام داد.

 

مخازن هوایی

مخزن های هوایی شامل سه بخش اند:

  • مخزن مخصوص مایعات (جهت برقراری تعادل و بالا رفتن اختلاف گرانش در قسمت فوقانی سازه قرار میگیرد.)
  • فونداسیون (جهت تامین مقاومت سازه، بصورت گسترده یا نواری طراحی میشود و از فرو ریختن و لغزیدن سازه جلوگیری کند.)
  • قسمت میانی یا پایه ها (باعث ارتفاع بخشیدن به مخزن یا محفظه می شوند، بصورت کاملا بتنی یا سازه های فلزی هستند.)

تعیین اختلاف نیروی جاذبه در طراحی مخازن هوایی بسیار مهم است زیرا عامل برقراری جریان در مایعات است. در طراحی مخازن هوایی، اختلاف نیروی جاذبه، فشار مورد نظر برای جریان مایعات را تامین میکند. تنها با مدل سازی دقیق میتوان این نوع مخازن را طراحی کرد. باید سازه های قدرتمندی برای حفظ تعادل وزن مخزن و مایع درون آن در ارتفاع، طراحی شود. برای جلوگیری از مشکلات احت محاسبات بسیار دقیقی نیاز است تا از مشکلات احتمالی جلوگیری کند. در طراحی حتما باید موارد خاص را در نظر گرفته شود، مثلا زمانی که مخزن خالی است و برف سنگین روی آن نشسته یا باد شدید میوزد. همچنین مقاومت مخزن در برابر لرزه های ضعیف حتما باید بررسی شود.

 

مخازن دفنی

مخازن دفنی یا حوضچه ای در زمین قرار می گیرند و عمدتا برای مصارف صنعتی استفاده میشوند. مخازن دفنی در مواردی که حساسیت بالایی دارند، استفاده می‌شود. از کاربردهای اصلی آن میتوان به ذخیره سوخت اشاره کرد. در طراحی استاندارد مخازن دفنی باید نکات زیادی را در نظر گرفت، که بهترین عملکرد را داشته باشد. بدین منظور مشورت با نیروهای متخصص و کارشناسان خبره در دیزلکو، بهترین قدم برای ساخت مخازن مورد نیاز شما است.

 

انواع مختلف طراحی دستگاه آب شیرین کن صنعتی

انواع مختلف دستگاه‌های آب شیرین کن صنعتی بر اساس میزان شوری، آب مورد نیاز تولیدی و دما، به صورت تک مرحله ای، یا دو مرحله طراحی می‌گردند. البته در برخی موارد بسته به شرایط موجود امکان طراحی چند مرحله ای نیز میسر است. جهت بهبود روند طراحی و اجرای دستگاه مورد نیاز خود، میتوانید از کارشناسان دیزلکو مشورت بگیرید.

 

بهینه ترین زمان تعویض فیلترهای دستگاه های صنعتی و نیمه صنعتی

  • در دستگاه آب شیرین کن نیمه صنعتی فیلترهای مرحله پیش تصفیه هر 6 ماه یکبار و فیلترهای مرحله چهار، مرحله پنج و شش، یکبار در سال احتیاج به تعویض خواهند داشت.
  • فیلترهای پیش تصفیه در آب شیرین کن های صنعتی (فیلتر شنی، دیسکی یا توری) شرایط متفاوتی دارند.
  • سیلیس های موجود در فیلتر شنی، به صورت سالیانه، زمانی که به صورت صیقلی درآمدند، نیاز به تعویض دارند.
  • فیلتر کربنی بصورت سالانه تعویض می شوند.
  • فیلتر ممبران به عنوان فیلتر اصلی آب شیرین کن صنعتی درصورت نگهداری مناسب حداقل سه سال عمر خواهند کرد. این فیلتر ها در دو نوع 4 و 8 اینچ در بازار موجود می باشد.

عمده ترین اثرات زیان بار وجود ناخالصی های آب برای صنایع

  • تجمع رسوب در دستگاه های حرارتی و دیگ های بخار
  • تولید بخار با کیفیت پایین
  • ایجاد خوردگی در بویلرها، سیستم های حرارتی و لوله ها
  • اتلاف برخی از مواد شیمیایی مثل صابون
  • ایجاد لک در محصولات غذایی و نساجی

کاربرد RO در صنایع مختلف

عامل موثر در تصفیه آب دریا، ممبران های SW می باشد. همچنین لامپ یووی در سیستم های ضد عفونی کننده موثر اند. علاوه بر موارد گفته شده، سختی گیر مغناطیسی، با هدف جلوگیری از ایجاد رسوب در مخازن، بویلرها و سیستم های سرمایشی و گرمایشی تاثیر دارد. دستگاه های آب شیرین کن صنعتی علاوه بر کارتریج های PP دارای پمپ تزریق نیز هستند. این دستگاه ها علاوه بر بخش های بهداشتی، آشامیدنی، صنعتی، غذایی، دارویی، پتروشیمی، در صنایع دامپروری، کشاورزی، مرغداری و گلخانه نیز کاربرد دارند. علاوه بر مواردی که در بالا ذکر شد در موارد زیر نیز موثر اند.

  • بخش دیالیز بیمارستان
  • تولید آب با سختی پایین
  • تولید آب DM برای صنایعی که به آب سبک نیاز دارند
  • تصفیه پساب صنعتی

 

برخی از کاربردهای آب در صنایع مختلف

  • به عنوان ماده اولیه (1- آب بدون تغییر شکل میتواند به تهیه محصول نهایی کمک کند. 2- آب با شرکت در واکنش شیمیایی به تهیه محصول نهایی کمک میکند.)
  • به عنوان حلال
  • به عنوان ماده واسط انتقال حرارت (از دمای زیر صفر (آب نمک) تا دمای بخار آب).
  • به عنوان ماده ذخیره کننده انرژی
  • به عنوان ماده واسط (خارج کردن مواد زائد)
  • به عنوان محافظ گرما و تشعشع آب سنگین D2O در نیروگاه
  • به عنوان عامل موثر در استاندارد سازی دستگاه های اندازه گیری (دما، دانسیته و ویسکوزیته).
  • به عنوان ماده اصلی برای مبارزه با آتش (به جز در موارد استثناء مثل مواد نفتی).

به عنوان عامل موثر در فرایند های نظیر نمک زدایی، خشک کردن، تبخیر کردن، کریستالیزاسیون، اختلاط، رزین های تعویض یونی، رطوبت زدایی، جذب سطحی و …

خرید آب شیرین کن صنعتی

دیزلکو یکی ازمعتبرترین تولید کنندگان دستگاه های آب شیرین کن می باشد. برای خرید، مشاوره و هرگونه سوال در مورد دستگاه آب شیرین کن فقط کافی است با مشاورین مجرب شرکت دیزلکو در تماس باشید.

02188376662

02188376663

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.