پروژه نیروگاه جاسک

parsakc 1402/11/26

کشور عزیزمان ایران بیش از 140 نیروگاه فعال داشته و علاوه بر تامین نیاز داخلی، در زمینه صادرات نیز فعال می باشد. با توجه به اینکه بخش اعظمی از برق منطقه توسط ایران تامین می شود، با افزایش تولید می توان شبکه توزیع برق را گسترش داده و ایران را به عنوان هاب برق منطقه به جهان معرفی کرد.

محل پروژه

بندر جاسک به­عنوان منطقه ویژه اقتصادی شناخته می‌شود. شرکت­های خصوصی و دولتی بزرگی در این ناحیه فعال بوده و بخش اعظمی از اقتصاد منطقه را تامین و تضمین می­کنند. در منطقه بندر جاسک، تامین برق و تاسیس واحدهای نیروگاهی به شدت مورد نیاز صنایع فعال بوده و پروژه نیروگاه 14 مگاواتی واقع در این بندر ویژه می باشد.

هدف از تاسیس نیروگاه

سایت ذخیره سازی نفت خام شرکت پترو امید آسیا، یکی از عظیم­ترین پروژه­های بخش خصوصی در زمینه زخیره سازی نفت خام با ظرفیت  10 میلیون بشکه به شمار می­آید. این عملیات با در نظر گرفتن 20 مخزن از جنس فولاد هر کدام با ظرفیت 500 هزار بشکه، در زمینی به مساحت 130 هکتار در اراضی بندر جاسک واقع شده است. به منظور تامین برق این پروژه عظیم، نیروگاهی با ظرفیت 14 مگاوات تاسیس شده است.

 

شرکت دیزلکو، با بهره گیری از مهندسین مجرب و کادر فنی متخصص، اقدام به اجرا و راه اندازی بخش نیروگاهی پروژه مذکورکرده است. در این نیروگاه تعداد 10 ژنراتور از برند کامینز با توان 1400 کاوا به کار رفته و با توجه به اینکه این واحد نیروگاهی با قابلیت افزایش ظرفیت طراحی شده، توان تولید تا حداکثر 30 مگاوات را خواهد داشت. تمامی مراحل در زمینه اجرا و راه اندازی این نیروگاه، با استفاده از  تجهیزات کارگاهی پیشرفته و دانش به روز کارکنان این شرکت در حال انجام می باشد.

چشم انداز

هلدینگ دیزلکو تمام توان خود را در جهت پیشرفت و توسعه کشور عزیزمان ایران به کار گرفته است. با امید به اینکه با افزایش ظرفیت تولید و تامین زیرساخت­های اساسی، اقدامات ضروری برای تبدیل ایران به هاب برق منطقه، صورت گیرد و تمام شبکه سازی و واردات و صادرات برق با قطبیت منطقه جاسک، انجام شود. شرکت دیزلکو در تلاش است تا خدمات نیروگاهی خود را گسترش داده و در توسعه این امر مهم تمام توان خود را به کار گرفته است.

 

 

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.